تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند

  • کد خبر: ۲۲۴۷۲۸
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: خیرین سلامت می‌توانند برای گسترش خدمات مشاوره و روانشناختی و ارتقای سلامت جامعه نقش مهم و کارآمدی داشته باشند.

علی فتحی آشتیانی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اهمیت نقش و جایگاه خیرین سلامت اظهار کرد: یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه امروز ارتقای سلامت روان مردم است که نقش و جایگاه مشاور در این حوزه روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود.

فتحی آشتیانی بیان کرد: ترویج فرهنگ مراجعه مردم به مشاور نیاز به حمایت دولت دارد، اما آنچه روشن است نمی‌توان در این زمینه صرفا به خدمات دولت اکتفا کرد.

آشتیانی افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های جامعه باشد. در واقع سرمایه دولت با نیاز‌های جامعه فاصله دارد و ما در زمینه ارتقای سلامت جامعه چاره‌ای نداریم جز اینکه به سراغ مشارکت مردمی برویم.

وی تشریح کرد: بخشی از جامعه ما نیاز به سلامت روانی دارند، اما توانایی مالی که بتوانند به مشاور مراجعه کنند ندارد. با اینکه تعرفه سازمان در مقابل تلاش روانشناسان و مشاوران اندک است، اما باز هم عده‌ای توان پرداخت آن را ندارند؛ لذا هدایت خیران سلامت به پشتیبانی از این موضوع و کمک به روانشناسان می‌تواند کمک بزرگی به توسعه سلامت روان جامعه کند تا در ادامه از بسیاری مشکلات اجتماعی پیشگیری صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با اشاره به راهکاری برای مشارکت خیران سلامت و افرادی که علاقمندند در این زمینه قدم بگذارند توضیح داد: خیران سلامت می‌توانند از طریق سازمان نظام روانشناسی استان خود یا مراکز معتبر روانشناسی تفاهم نامه‌ای امضا کنند و ذیل آن خدماتی که قصد دارند به مردم ارائه شود را تبیین کنند تا با همکاری سازمان، برای انجام آن برنامه ریزی کنند.

دکتر فتحی آشتیانی همچنین ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور تصریح کرد: امیدوارم مشاوران و روانشناسان در راستای سلامت جامعه گام بردارند و با خدماتی که به مردم می‌دهند حال آنها را خوب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->